Web
Chat
Back to top

Olakšice

u otplati kredita

Olakšice u otplati obaveza

U skladu sa Odlukom Narodne banke Srbije o olakšicama u otplati kredita („Sl. glasnik RS“, br. 78/2025, u daljem tekstu: Odluka), obaveštavamo Vas da imate pravo da zatražite olakšice u otplati kredita u slučaju nastupanja teških životnih okolnosti koje mogu uticati na Vašu sposobnost redovne otplate kreditnih obaveza.

Obaveštenje se odnosi na korisnike finansijskih usluga u smislu Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga, odnosno na fizička lica, preduzetnike i poljoprivrednike. 

 

Ko može da ostvari pravo na olakšice?

Pravo na olakšice imaju klijenti kod kojih su nastupile sledeće okolnosti:

  • Gubitak posla ili značajno smanjenje prihoda
  • Teška bolest ili povreda koja dovodi do umanjenja radne sposobnosti
  • Smrt ili teška bolest supružnika ili dece
  • Razvod braka ako su supružnici bili sadružnici po kreditu ili je jedan od supružnika jemac
  • Druge okolnosti koje mogu dovesti u teško imovinsko stanje, odnosno druge bitne okolnosti na koje se ne može uticati

 

Vrste olakšica koje su dostupne:

U zavisnosti od konkretne situacije i okolnosti, Banka može ponuditi jednu od mera:

  • Produženje roka otplate
  • Promena vrste ugovora
  • Odloženo plaćanje obaveza za određeni period
  • Smanjenje kamatne stope
  • Privremeni zastoj u otplati uz obračun redovne kamate na preostali iznos glavnice bez obračuna zatezne kamate na dospele obaveze
  • Delimična otplata duga
  • Promena valute u kojoj je ugovorena obaveza, ukoliko ona nije u dinarima
  • Delimičan oprost i konsolidacija duga
  • Proglašenje zastoja u otplati za određeni period bez obračuna kamate na ostatak duga
  • Otplata duga u 12 mesečnih rata u slučaju duga po kreditnoj kartici, odnosno po osnovu dozvoljenog i/ili nedozvoljenog prekoračenja uz primenu kamatne stope koja odgovara ½ ugovorene kamatne stope.

 

Zahtev za olakšice možete podneti:

  • Lično u ekspozituri Banke
  • Putem elektronske pošte: slanjem mail-a na kreditneolaksice@unicreditgroup.rs
  • Popunjavanjem kontakt forme

 

Zahtev treba da sadrži:

  • Uredno popunjen formular zahteva za uvođenje olakšica u otplati kredita (može se preuzeti sa sajta banke ili u ekspozituri)
  • Opis okolnosti koje su dovele do poteškoća u otplati
  • Dokaze koji potvrđuju pomenute okolnosti (npr. lekarska dokumentacija, potvrda o prestanku radnog odnosa i sl.)

 

Formular zahteva – fizičko lice (Preuzmi)

Formular zahteva – preduzetnik/poljoprivrednik (Preuzmi

Primena Odluke o olakšicama u otplati kredita

NAPOMENE
  • Ukoliko je Banka pre stupanja na snagu Odluke, već primenila olakšice na neki konkretni kreditni proizvod, a koje su u duhu Odluke, nije u obavezi da iste ponovo primeni.
  • Ukoliko korisnik ima više kreditnih proizvoda u korišćenju, olakšice se mogu primenjivati na svaki pojedinačni kreditni proizvod, ukoliko su ispunjeni uslovi definisani Odlukom.
Na koje kreditne proizvode se mogu primeniti olakšice?
  • Gotovinski i potrošački krediti
  • Stambeni krediti
  • Dozvoljeno i nedozvoljeno prekoračenje po računu za fizička lica
  • Kreditne kartice za fizička lica
  • Poljoprivredni krediti
  • Krediti za obrtna sredstva za preduzetnike
  • Investicioni krediti za preduzetnike
  • Dozvoljeno i nedozvoljeno prekoračenje po računu za preduzetnike
  • Kreditne kartice za preduzetnike
Rokovi i postupak
  • Banka odlučuje o zahtevu za uvođenje olakšica u otplati u roku od 30 dana od dana prijema zahteva i kompletne dokumentacije. Za kreditne proizvode sa garancijom/subvencijom, ukoliko u ovom periodu, Davalac garancije/subvencije ne dostavi saglasnost Banci u vezi sa primenom olakšice u otplati konkretnog kreditnog proizvoda, navedeni rok se može produžiti za 15 dana.
  • Ako je zahtev nepotpun, isti neće biti uzet u dalje razmatranje, a o tome ćete biti obavešteni u roku od 3 radna dana od datuma prijema zahteva, i biće Vam date instrukcije za kompletiranje istog. U slučaju odbijanja zahteva, imate pravo da podnesete prigovor Komisiji banke u roku od 10 dana od datuma prijema odluke o odbijanju zahteva.
  • Komisija odlučuje o prigovoru u roku od 30 dana od datuma prijema prigovora, a u slučaju dodatnih okolnosti, rok se može produžiti za 15 dana.
Dodatne informacije
  • Banka ne naplaćuje naknadu za obradu zahteva, osim stvarnih troškova (npr. trošak promene hipoteke).
  • Olakšice se ne primenjuju automatski, te je neophodno da podnesete zahtev, pri čemu Banka ima diskreciono pravo odlučivanja, a u skladu sa Odlukom.
  • Ako ne odgovorite na ponudu banke u roku od 10 dana od dana prijema ponude, Banka nije dužna da primeni olakšice.
  • Banka može ponuditi i drugu vrstu olakšice u odnosu na traženu, ukoliko proceni da je u Vašem konkretnom slučaju adekvatnija.
  • Ukoliko ne budete zadovoljni odlukom Komisije u vezi sa Vašim prigovorom, imate pravo da se obratite i uputite pritužbu Narodnoj Banci Srbije.

Za više informacija, možete nas kontaktirati putem Kontakt centra, broj telefona +381 11 37 77 888 ili posetiti najbližu ekspozituru.

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo