Saveti za bezbedno korišćenje računara

Trenutno, korišćenje digitalnih servisa naša je svakodnevna praksa: svakoga dana komuniciramo i plaćamo usluge koristeći računare, mobilne telefone i tablete.

Stoga, IT bezbednost postaje sve važnija. Imajući u vidu brzinu i lakoću kojom ostvarujemo internet konekciju, putem bežičnih ili mobilnih mreža, posebnu pažnju moramo usmeriti na siguran pristup mejlu, elektronskom bankarstvu i društvenim mrežama i na taj način sprečiti krađe informacija i novca.

Ne smemo se opuštati, a posebno tokom trenutne situacije usled pojave virusa Covid-19, koja je veoma pogodna za pokušaje prevara i phishinga.

Kako bismo sprečili ove situacije, preporučujemo vam da obratite pažnju na zahteve koji vam stižu putem mejla, SMS-a, WhatsApp i Vajber poruka, poziva i četa, a koji mogu sadržati informacije, odnosno zahteve u vezi sa virusom Covid-19.

U tom smislu, podsećamo vas da UniCredit Banka komunicira sa klijentima koristeći isključivo zvanične kanale komunikacije (UniCredit Banka ne koristi WhatsApp servis za komunikaciju sa klijentima) i nikada ne traži klijentima lozinke za pristup elektronskom bankarstvu, brojeve kreditnih i debitnih kartica, ili druge lične podatke.

Praktični saveti za onlajn zaštitu
BEC (Business Email Compromised) i CEO (Chief Executive Officer) prevare

Saveti za bezbedno korišćenje računara

Da li je lozinka sigurna? Bolje da imate više od jedne koju koristite
Nemojte da vas upecaju fišingom
Ako je protokol HTTPS, na sigurnom ste
Dokument koji niste tražili? Rešite ga se!
Reči su važne i treba da budu tačne
U slučaju datoteka sa sumnjivim ekstenzijama datoteke, pravilo je: obrišite ih!
Nikada se ne opuštajte: čak i najbezazleniji mejl može da bude opasan
Odlazak na odmor je u redu, ali obaveštavanje svakoga može da vam kreira probleme
Pazite na svoj račun: u slučaju sumnjivih transakcija obratite se svojoj banci

Da li je vaša lozinka zaista sigurna?

Elektronsko bankarstvo je bezbedan servis kojem možete pristupiti putem računara, telefona, tableta. Potreban vam je PIN kod kako biste pristupili sistemu UniCredit Banke. Međutim, morate da vodite računa i o drugim, ličnim lozinkama, i zato je korišćenje i slova i cifara bolja opcija. Pogledajte u nastavku preventivne mere koje treba da iskoristite.

Za lozinke koje ne čine samo brojevi, koristite najmanje 8 karaktera uz kombinaciju slova i brojeva.

Ne zaboravite da zaključate svoj računar kada ga ne koristite. Koristite kombinaciju velikih i malih slova, brojeva i specijalnih karaktera

Nikada ne koristite istu lozinku za sve svoje naloge

Menjajte lozinke što češće, a najmanje na svaka tri meseca

Nikada ne otkrivajte lozinku kolegama ili prijateljima

Uvek promenite generičku lozinku koju vam sistem automatski dodeli

Ne koristite lične podatke (ime, datum rođenja, itd.) ili ponavljajuće karaktere (aa, 11, $$)

Bolje sprečiti nego lečiti! Koliko su sigurne javne wi-fi mreže?

Da li su javne wi-fi mreže sigurne?
Korišćenje veb lokacija u pokretu: kako da pretražujem sa daljine i sigurno?
Da li postoji alternativa wi-fi-u za pretraživanje van kuće i kancelarije?
A šta ako sam u inostranstvu?
Koliko su sigurni moji profili društvenim mrežama?

Bankomati UniCredit Banke: sigurno podizanje novca

Da li želite sigurno da podižete gotovinu?

Saznajte kako da se zaštitite.

Podizanje novca iz bankomata je nešto što radimo svakodnevno, često obraćajući vrlo malo pažnje na naše postupke. Ipak, korisnici su redovne žrtve krađe i prevare, zločina koji nisu ograničeni samo na starije osobe, kao što mnogi misle.

Da bi zaštitila svoje klijente od rizika, UniCredit Banka koristi bankomate opremljene najsavremenijom tehnologijom protiv neovlašćenog korišćenja. Na primer, ulaz za karticu zaštićen je posebnim rešenjima koji sprečavaju prevarante da kopiraju podatke sa platne kartice Poruka na ekranu bankomata odmah obaveštava korisnike kada povlačenje sredstava nije dostupno. Ako je, međutim, dostupno, ali gotovina ne može biti isplaćena zbog tehničkih problema, operacija će se odmah otkazati.

Koji su modeli rada prevaranta?