Vaše ideje pokreću sve i kreiraju vaš put ka uspehu!

Predstavnici UniCredit fondacije, UniCredit Banke, Fondacije Ana i Vlade Divac i Smart kolektiva predstavili su u ponedeljak, 20. novembra, pobednike trećeg izdanja konkursa “Ideja za bolje sutra” koji ima za cilj da doprinese razvoju socijalnog preduzetništva, kao i pronalaženju ideja za proizvode i usluge koji mogu da unaprede imidž Srbije u regionu i inostranstvu. U periodu od 6. juna do 18. jula 2017. godine, prijavljeno je preko 130 ideja. Tokom druge faze, komisija je odabrala 15 finalista koji su predložili najbolje ideje i sa kojima su stručnjaci radili na razvoju biznis plana. Potom je komisija ocenjujući biznis planove, inovativnost ideje i održivost projekta, odabrala pobednike. Sedam najboljih finalista dobija bespovratna sredstva u ukupnom iznosu od 40.000 evra.

Komisija je jednoglasno odlučila da sredstva u iznosu od 35.000 evra dodeli sledećim finalistima: Initiative for social empowerment, Udruženju građana za borbu protiv trgovine ljudima i svih oblika nasilja nad ženama “Atina”, Udruženju građana “Vunena”, Udruženju za podršku osobama ometenim u razvoju “Naša kuća”, Udruženju za podršku osobama sa psihofizičkim smetnjama “ZaJedno”, Socijalnoj zemljoradničkoj zadruzi “Nova perspektiva” i Udruženju građana “Liceulice”. Nakon toga, zaposleni UniCredit Banke su glasali i odabrali dve organizacije kojima su dodeljena dodatna bespovratna sredstva u iznosu od po 2.500 evra, i to “Našoj kući” i “Atini”.

Više o pobedničkim idejama, možete pročitati na linku nastavku.

Pobednici 

Predstavnici Fondacije Ana i Vlade Divac, UniCredit fondacije i UniCredit Banke predstavili su pobednike konkursa “Ideja za bolje sutra” čiji je cilj bio pronalaženje ideja za proizvode i usluge koje na najbolji način mogu da doprinesu poboljšanju imidža Srbije u regionu i inostranstvu, kao i unapređenju njenog izvoznog potencijala. Socijalna preduzeća, male zadruge, preduzeća koja zapošljavaju marginalizovane i socijalno ugrožene grupe i pojedince, kao i porodice i pojedinci, su u periodu od 7. novembra do 26. decembra prijavili 230 ideja. Na osnovu njihove inovativnosti i održivosti samih projekata, odabrano je 9 najboljih kandidata kojima su dodeljena bespovratna sredstva u ukupnom iznosu od 56.000 evra. Ovaj projekat su podržale Agencija za strana ulaganja i promociju izvoza (SIEPA) i Turistička organizacija Srbije (TOS).

Stručna komisija je izabrala 7 kandidata sa najboljim idejama, tri iz kategorije preduzeća i četiri iz kategorije pojedinaca, dok su zaposleni UniCredit Banke, koji su takođe bili uključeni u proces glasanja, izabrali po jednog pobednika iz obe kategorije. Iz kategorije preduzeća nagrađeni su „Strawberry Energy“ za izradu Strawberry mini SOS uređaja, „Filmska Asocijacija Srbije“ za izradu baze filmskih lokacija u Srbiji, „Štap&kanap“ za proizvodnju džema od ljute paprike, kao i Udruženje „Stari zanati za novo doba“ za adaptaciju suvenirnice u Prijepolju. Kada su u pitanju pojedinci, bespovratna sredstva su pripala Milošu Ercegu za Kapris kozje sireve, Mirjani Luković za organsku proizvodnju malina, Nikoli Ninkovu za proizvodnju hladno ceđenog ulja od suncokreta i soje po ekološkim standardima, Slađani Pajović za osnivanje socijalnog preduzeća za proizvodnju, promociju i prodaju narodnih rukotvorina, kao i Slavici Vračarić za proizvodnju zdrave hrane, specifične za podneblje Kremne.Preduzeća su nagrađena u ukupnom iznosu od 34.000 evra, dok je pojedincima ukupno pripalo 22.000 evra.

Više o pobednicima konkursa, saznajte u nastavku.

Pobednici prvog izadanja.

Drugo izdanje projekta, koje je imalo za cilj da doprinese razvoju socijalnog poslovanja i postojećeg biznisa u Srbiji, sprovele su Fondacija Ana i Vlade Divac, UniCredit fondacija i UniCredit Banka, u saradnji sa  Smart Kolektivom i Turističkom organizacijom Srbije. Za bespovratna sredstva, koja bi obezbedila unapređenje poslovanja i realizaciju novih ideja, mogli su da se prijave socijalna preduzeća, preduzeća koja ostvaruju prihode proizvodnjom i prodajom robe i usluga i koja imaju socijalni cilj kao glavni razlog aktivnosti, preduzeća koja reinvestiraju deo profita radi dostizanja svog socijalnog cilja, male zadruge, udruženja gradana, društva sa ograničenom odgovornošću, zanatske radionice i drugi. Stručni žiri je izabrao ukupno 7 ideja za proizvode i usluge koje na najbolji način mogu da doprinesu poboljšanju imidža Srbije u regionu i inostranstvu, a kojima su dodeljena bespovratna sredstva u ukupnom iznosu od 45.000 evra.

Tokom druge faze konkursa, stučna komisija je odabrala 20 finalista koji su imali priliku da sarađuju sa ekspertima kako bi kreirali najbolje biznis planove i na taj način ostvarili mogućnost da dobiju bespovratna sredstva. Nakon izrade i ocene biznis planova, stručna komisija je na osnovu inovativnosti predloženih ideja i održivosti, izabrala 6 pobedničkih projekata sa najboljim idejama, dok je preko 200 zaposlenih naše banke izabralo sedmog pobednika, Udruženje Socijalne zadruge domaće radinosti „Bosiljak“, kojem su dodeljena sredstva za razvoj kulturno-umetničkog stvaralaštva, promovisanje ručnih radova koji imaju teritorijalno-etičke oblike i stvaranje brenda čačanskog kraja. „Daj-daj“ je dobilo sredstva za implementaciju novog biznis modela koji će omogućiti da se kreira socijalna kooperativa i tako dodatno zaposle najmanje tri žene iz socijalno ugroženih kategorija stanovništva. Ideja Udruženja „Optimist“ ima za cilj ekonomsko osnaživanje opštine Bosilegrad i juga Srbije kroz rast socijalnog preduzeća koje će se baviti proizvodnjom, preradom, otkupom i prodajom voća i proizvoda od voća, povrća i pečurki, dok je Udruženje za podršku osobama ometenim u razvoju „Naša kuća“ pokrenula Slatku liniju i na taj načinom unapredilo usluge Kuhinje na točkovima pokretanjem Slatke linije. SZR „Sofi“ su dodeljena sredstava za unapređenje i proširenje asortimana, proizvodnjom prirodnih krema, dok je Stolarska radnja „Šumarko“ iskoristila grant za nabavku mašine za obradu drveta, čime je povećala obim i efikasnost porizvodnje igračaka za decu, smanjila vreme i troškove izrade, a potom i cenu finalnog proizvoda. Na kraju Udruženje građana za borbu protiv trgovine ljudima i svih oblika nasilja nad ženama „Atina“ je dobilo sredstva za proširenje celokupnog asortimana proizvoda, unapređenje marketinške strategije, organizacije većeg broja prodajnih manifestacija, povećanje plaćene radne snage.

Pobednici drugog izdanja.

A kako su unapredili poslovanje ostali pobednici, pročitajte u nastavku:

Naši mali proizvođači osvajaju Evropu

Uspešna Ideja za bolje sutra: Sama oblikujem svoj život

Spinning wheel animation

Loading