Predstavnici Fondacije Ana i Vlade Divac, UniCredit fondacije i UniCredit Banke predstavili su pobednike konkursa “Ideja za bolje sutra” čiji je cilj bio pronalaženje ideja za proizvode i usluge koje na najbolji način mogu da doprinesu poboljšanju imidža Srbije u regionu i inostranstvu, kao i unapređenju njenog izvoznog potencijala. Socijalna preduzeća, male zadruge, preduzeća koja zapošljavaju marginalizovane i socijalno ugrožene grupe i pojedince, kao i porodice i pojedinci, su u periodu od 7. novembra do 26. decembra prijavili 230 ideja. Na osnovu njihove inovativnosti i održivosti samih projekata, odabrano je 9 najboljih kandidata kojima su dodeljena bespovratna sredstva u ukupnom iznosu od 56.000 evra. Ovaj projekat su podržale Agencija za strana ulaganja i promociju izvoza (SIEPA) i Turistička organizacija Srbije (TOS).

Stručna komisija je izabrala 7 kandidata sa najboljim idejama, tri iz kategorije preduzeća i četiri iz kategorije pojedinaca, dok su zaposleni UniCredit Banke, koji su takođe bili uključeni u proces glasanja, izabrali po jednog pobednika iz obe kategorije. Iz kategorije preduzeća nagrađeni su „Strawberry Energy“ za izradu Strawberry mini SOS uređaja, „Filmska Asocijacija Srbije“ za izradu baze filmskih lokacija u Srbiji, „Štap&kanap“ za proizvodnju džema od ljute paprike, kao i Udruženje „Stari zanati za novo doba“ za adaptaciju suvenirnice u Prijepolju. Kada su u pitanju pojedinci, bespovratna sredstva su pripala Milošu Ercegu za Kapris kozje sireve, Mirjani Luković za organsku proizvodnju malina, Nikoli Ninkovu za proizvodnju hladno ceđenog ulja od suncokreta i soje po ekološkim standardima, Slađani Pajović za osnivanje socijalnog preduzeća za proizvodnju, promociju i prodaju narodnih rukotvorina, kao i Slavici Vračarić za proizvodnju zdrave hrane, specifične za podneblje Kremne. Preduzeća su nagrađena u ukupnom iznosu od 34.000 evra, dok je pojedincima ukupno pripalo 22.000 evra.

Više o pobednicima konkursa, saznajte u nastavku.

POBEDNICI 2013. PDF 265 kB Preuzmite

Nekada nismo sigurni da li je naša ideja dovoljno dobra i to nas sprečava da je izgovorimo naglas. Međutim, ukoliko ne pokušamo, ona neće ugledati svetlost dana. Zato nam pošaljite ideje koje na najbolji način predstavljaju Srbiju, a mi ćemo se potruditi da ih u okviru konkursa “Ideja za bolje sutra” sprovedemo u delo.

Drugo izdanje konkursa “Ideja za bolje sutra” sprovode Fondacija Ana i Vlade Divac, UniCredit fondacija i UniCredit Banka, uz podršku Smart kolektiva i Turističke organizacije Srbije. Ukupan novčani fond za dodelu bespovratnih sredstava iznosi 45.000 evra i namenjen je podsticanju inovativnih ideja za razvoj proizvoda i usluga koji mogu da doprinesu promociji pozitivnog imidža Srbije u inostranstvu i povećanju njenog izvoznog potencijala.

Konkurs je osmišljen sa ciljem da doprinese razvoju socijalnog preduzetništva, preduzeća koja zapošljavaju marginalizovane i socijalno ugrožene grupe, kao i razvoju postojećeg biznisa.

Za bespovratna sredstva u visini od 5.000 do 10.000 evra mogu da konkurišu

  • Socijalna preduzeća
  • Preduzeća koja ostvaruju prihode proizvodnjom i prodajom robe i usluga i koja imaju socijalni cilj kao glavni razlog njihove ekonomske aktivnosti (zapošljavanje marginalizovanih i socijalno ugroženih grupa, obezbeđivanje usluga ranjivim kategorijama stanovništva, investiranje dela profita u zajednicu u kojoj posluju, investiranje u zaštitu životne sredine, itd)
  • Preduzeća koja reinvestiraju deo svog prihoda radi dostizanja svog socijalnog cilja
  • Male zadruge, udruženja građana, društva sa ograničenom odgovornošću, zanatske radionice, itd

Konkurs „Ideja za bolje sutra“ je organizovan u nekoliko faza, a trajaće ukupno 10 meseci. U prvoj fazi, od 27. novembra do 30. decembra, navedene kategorije će moći da prijave svoje ideje. Tokom druge faze, komisija će izabrati 20 kandidata koji su predložili najbolje ideje i sa kojima će stručnjaci raditi na razvoju biznis planova. Nakon izrade i ocene biznis planova, stručna komisija će na osnovu inovativnosti predloženih ideja i održivosti projekta, izabrati najbolje.

Šta čini prijavu? Gde pronaći informacije o neophodnoj dokumentaciji?

Sastavni deo prijave čine:

  • Osnovna dokumentacija
  • Obavezna prateća dokumentacija
  • Ostala poželjna dokumentacija


Gde i kako prijaviti poslovnu ideju?

Prijava se dostavlja u zapečaćenoj koverti, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu. Neophodno je da sva Obavezna, Prateća i Poželjna dokumentacija, bude dostavljena u jednoj koverti ili paketu.

Podnosioci prijave mogu podneti samo jedan zahtev za dodelu bespovratnih sredstava i to samo za jednu poslovnu aktivnost. Na konkursu ne mogu ponovo da učestvuju pobednici prethodnog izdanja „Ideje za bolje sutra“.

Prijava se šalje poštom na adresu:

Fondacija Ana i Vlade Divac
“IDEJA ZA BOLJE SUTRA“
Ilije Garašanina 53a/7
11000 Beograd

Rok za podnošenje prijava: 30. decembar 2014. godine

Napominjemo da prijave poslate na bilo koji drugi način, npr. faksom ili elektronskom poštom, ili isporučene na drugu adresu neće biti uzete u razmatranje.

Potrebne su vam dodatne informacije?

Odgovore na sva pitanja u vezi sa procedurom prijavljivanja, kao i sve dodatne informacije možete dobiti:

  • svakog radnog dana u periodu od 13 do 15 časova, putem telefona 063/436–310 ili
  • putem e-mail adrese: idejazaboljesutra@divac.com

Dokumentacija

JAVNI POZIV PDF 223 KB Preuzmite
SMERNICE PDF 493 KB Preuzmite
PRIJAVNI OBRAZAC DOC 264 KB Preuzmite

Fondacija Ana i Vlade Divac, UniCredit fondacija i UniCredit Banka su, zajedno sa Smart kolektivom i Turističkom organizacijom Srbije, u okviru konkursa “Ideja za bolje sutra”, od ukupno 67 pristiglih prijava, izabrali 20 finalista. Za vreme trajanja druge faze konkursa, tokom aprila, stručnjaci će sa odabranim kandidatima raditi na izradi biznis planova.
Nakon izrade i ocene biznis planova, stručna komisija će na osnovu inovativnosti predloženih ideja i održivosti projekta, izabrati najbolje kojima će, početkom juna biti dodeljena bespovratna sredstva u iznosu od 5.000 do 10.000 evra, odnosno ukupnom iznosu od 45.000 evra.

Na konkursu, koji ima za cilj da doprinese razvoju socijalnog poslovanja i postojećeg biznisa, mogla su da učestvuju socijalna preduzeća, preduzeća koja ostvaruju prihode proizvodnjom i prodajom robe i usluga i koja imaju socijalni cilj kao glavni razlog aktivnosti, preduzeća koja reinvestiraju deo profita radi dostizanja svog socijalnog cilja, male zadruge, udruženja gradana, društva sa ograničenom odgovornošću, zanatske radionice i drugi.
Sve ove kategorije su, u periodu od 27. novembra do 30. decembra 2014, mogle da prijave svoje ideje koje takode doprinose promociji pozitivnog imidža Srbije u inostranstvu i povećanju njenog izvoznog potencijala. Nakon prve faze, stručna komisija je u skladu sa prethodno definisanim parametrima za evaluaciju projekata, kao što su kapacitet za upravljanje projektom, važnost za zajednicu, izvodljivost, održivost, uskladenost sa ciljevima i prioritetima konkursa, budžet, opšti utisak, izdvojila ukupno 25 kandidata. Izabrane kanditate je komisija zatim i posetila kako bi se uverila u mogućnost realizacije predloženih ideja.

Snežana Divac, predsednica Fondacije Ana i Vlade Divac je izjavila: “Veoma smo srećni što smo dobili veliki broj izuzetno zanimljivih ideja, od izrade nakita, preko ekoloških termoizolacionih materijala do prerade lekovitog bilja. Još jednom su naši kandidati dokazali da gradanima ne manjka ideja, već samo mali podstrek da bi one zaživele.”

20 finalista

20 FINALISTA PDF 328 KB Preuzmite

U sredu, 10. juna, Fondacija Ana i Vlade Divac, UniCredit fondacija i UniCredit Banka su zajedno sa Smart Kolektivom i Turističkom organizacijom Srbije, predstavili pobednike drugog izdanja  konkursa „Ideja za bolje sutra“. Izabrano je ukupno 7 ideja za proizvode i usluge koje na najbolji način mogu da doprinesu poboljšanju imidža Srbije u regionu i inostranstvu, a kojima su dodeljena bespovratna sredstva u ukupnom iznosu od 45.000 evra.

Sa ciljem da se doprinese razvoju socijalnog poslovanja i postojećeg biznisa konkurs je pokrenut 27. novembra prethodne godine, a do 30. decembra pristiglo je ukupno 67 prijava. Tokom druge faze konkursa, stučna komisija je odabrala 20 finalista koji su imali priliku da sarađuju sa ekspertima kako bi kreirali najbolje biznis planove i na taj način ostvarili mogućnost da dobiju bespovratna sredstva. Nakon izrade i ocene biznis planova, stručna komisija je na osnovu inovativnosti predloženih ideja i održivosti, izabrala 6 pobedničkih projekata sa najboljim idejama, dok je preko 200 zaposlenih naše banke izabralo sedmog pobednika.

Komisija je jednoglasno odlučila da, grantovima u ukupnom iznosu od 40.000 evra, nagradi sledeće finaliste:

1. „Daj-daj“ d.o.o. iz Beograda (dodeljeno 8.000 evra bespovratnih sredstava)

2. Udruženje „Optimist“ iz Bosilegrada (dodeljeno 7.500 evra bespovratnih sredstava)

3. Udruženje za podršku osobama ometenim u razvoju „Naša kuća“ iz Beograda (dodeljeno 7.200 evra bespovratnih sredstava)

4. SZR „Sofi“ iz Novog Sada (dodeljeno 7.000 evra bespovratnih sredstava)

5. Stolarska radnja „Šumarko“ iz Valjeva (dodeljeno 6.800 evra bespovratnih sredstava)

6. Udruženje građana za borbu protiv trgovine ljudima i svih oblika nasilja nad ženama „Atina“ iz Beograda (dodeljeno 3.500 evra bespovratnih sredstava)

Zaposleni UniCredit Banke su izabrali da nagrade Udruženje Socijalne zadruge domaće radinosti „Bosiljak“, kojima su dodeljena bespovratna sredstva u iznosu od 5.000 evra.

Više o pobednicima pročitajte na ovom linku.

Zajedno sa predstavnicima Fondacije Ana i Vlade Divac, UniCredit fondacije i novinarima najvažnijih redakcija srpske medijske scene, proteklog vikenda posetili smo tri od sedmoro dobitnika bespovratnih sredstava u okviru konkursa „Ideja za bolje sutra“.

Učesnici karavana su imali priliku da se upoznaju sa Udruženjem za podršku osobama ometenim u razvoju „Naša kuća“ iz Beograda, SZR „Sofi“ iz Novog Sada i Stolarskom radnjom „Šumarko“ iz Valjeva, koji su zahvaljujući edukativnim treninzima i bespovratnim sredstvima obezbeđenim tokom konkursa, uspeli da unaprede svoje poslovanje.

Udruženju za podršku osobama ometenim u razvoju „Naša kuća“ su, za unapređenje usluga Kuhinje na točkovima, pokretanjem Slatke linije, odnosno proizvodnjom slatkiša ČokoŠljiva, dodeljena bespovratna sredstva u iznosu od 7.200 evra. Zahvaljujući angažovanju dodatnih zaposlenih i saradnji sa poslatičarnicama, učesnici Medijskog karavana su imali priliku da probaju ovaj nesvakidašnji slatkiš. Pored toga što će ČokoŠljiva postati deo standardne ketering ponude Kuhinje na točkovima, ovaj proizvod naći će se i u određenim prodavnicama, hotelima i restoranima.

Tamara Milojević, menadžerka Kuhinje na točkovima je tokom posete Medijskog karavana izjavila: „Veoma smo ponosni na to što je naša ideja izabrana za jednu od najboljih i što smo dobili priliku da proširimo naše usluge Kuhinje na točkovima, a posebno što sada imamo mogućnost da zaposlimo još osoba ometenih u razvoju i da povećamo broj besplatnih obroka socijalno ugroženim kategorijama stanovništa na teritoriji Beograda.“

SZR-u Sofi je, za unapređenje i proširenje asortimana, proizvodnjom prirodnih krema, dodeljen grant od 7.000 evra. Kao i za sve njihove ostale proizvode i za proizvodnju ovih krema će se koristiti isključivo prirodni materijali, kvalitetna biljna i etarska ulja bez sintetičkih mirisa, konzervansa i parafinskih ulja. Takođe, nove kreme su testirane i odobrene od strane Instituta za javno zdravlje Vojvodine. Dok čekaju na isporuku mašina, koje će im omogućiti početak proizvodnje, SZR Sofi je ispunila još jedan aspekt konkursa „Ideja za bolje sutra“ i svoj biznis plan i zaposlila jednu osobu sa invaliditetom u proizvodnji.

Goran Šoć, vlasnik SZR Sofi, je ovom prilikom izjavio: „Zahvaljujući bespovratnim sredstvima dodeljenim u okviru ovog konkursa, mi smo u mogućnosti da proširimo asortiman prirodne kozmetike po cenama pristupačnim građanima Srbije. Verujemo da će nam ove kreme, zahvaljujući prirodnom sastavu i zanimljivim dizajnom pakovanja, omogućiti da postanemo prepoznatljiviji na domaćem tržištu, ali i da se plasiramo na neko od inostranih.“

Stolarska radnja „Šumarko“ je za povećanje obima i efikasnosti proizvodnje drvenih igračaka za decu, nabavkom mašine za obradu drveta, nagrađena grantom u iznosu od 6.800 evra. Koristeći ova sredstva već su uspeli da povećaju svoju proizvodnju i smanje vreme i troškove izrade, kao i da zahvaljujući saradnji sa drugim drvnim kompanija razviju plan plasiranja proizvoda i na inostrana tržišta, kao što su Nemačka, Švajcarska i Francuska. Takođe, kao što je bilo i predviđeno njihovim biznis planom i socijalnim konceptom konkursa, realizovali su predviđenu donaciju i igračkama opremili novootvoreni vrtić u Valjevu.

Povodom posete Medijskog karavana, Marko Srećković, vlasnik stolarske radnje Šumarko, je rekao: „Prvenstveno bih hteo da izrazim veliko zadovoljstvo, što smo zahvaljujući dodeljenim sredstvima uspeli da našim igračkama opremimo novi vrtić u Valjevu. Naš cilj ostaje da proizvodnjom igračaka od prirodnih materijala i boja, pozitivno utičemo na razvoj dece i pružimo podršku razvoju dece sa invaliditetom. Proširenjem proizvodnje, imaćemo priliku da obezbedimo igračke za veći broj dece u Srbiji.“   

A kako su unapredili poslovanje ostali pobednici, pročitajte u nastavku:

Naši mali proizvođači osvajaju Evropu

Uspešna Ideja za bolje sutra: Sama oblikujem svoj život

Mobile Phones

M Banking

Obavite bankarske transakcije bilo kad i bilo gde, od kuće, na poslu, dok ste u šetnji po gradu ili na pauzi za ručak, u zemlji i inostranstvu. Sa elektronskim bankarstvom UniCredit Banke sve je mnogo lakše.

ili ili

Kontakti

Kontakt centar
+ 381 11 3777 888
Pozivanje ovog broja se naplaćuje po ceni lokalnog poziva sa bilo kojeg mesta u Srbiji
Sedište banke
Rajićeva 27-29,
11000 Beograd

Kursna lista

EUR
Strana valuta
Srednji kurs
Sve valute
Spinning wheel animation

Loading