Vaše ideje pokreću sve i kreiraju vaš put ka uspehu!

Nekada nismo sigurni da li je naša ideja dovoljno dobra i to nas sprečava da je izgovorimo naglas. Međutim, ukoliko ne pokušamo, ona neće ugledati svetlost dana. Konkurs za izbor poslovnih ideja,  koje na najbolji način predstavljaju Srbiju i koje istovremeno imaju jasnu socijalnu komponentu, sprovode Fondacija Ana i Vlade Divac, UniCredit fondacija, UniCredit Banka i Smart kolektiv. Ukupan novčani fond za dodelu bespovratnih sredstava iznosi 40.000 evra. Sredstva su namenjena podsticanju socijalnog preduzetništva kroz stimulisanje razvoja ideja za proizvode ili usluge koji mogu da doprinesu promociji pozitivnog imidža Srbije u inostranstvu i povećanju njenog izvoznog potencijala.

Tokom prve faze konkursa ‘Ideja za bolje sutra’, koja je trajala od 6. juna do 17. jula, preduzeća sa snažnom socijalnom misijom prijavila su preko 130 ideja za proizvode i usluge koje mogu da predstavljaju Srbiju u inostranstvu. Nakon toga, 28. jula je održan sastanak Komisije koja je odabrala 15 najperspektivnijih socijalnih preduzeća koja su najbolje odgovorila na definisane kriterijume konkursa. Spisak možete naći na www.divac.com/ideja-rezultati.

    

Predstavnici Fondacije Ana i Vlade Divac, UniCredit fondacije i UniCredit Banke predstavili su pobednike konkursa “Ideja za bolje sutra” čiji je cilj bio pronalaženje ideja za proizvode i usluge koje na najbolji način mogu da doprinesu poboljšanju imidža Srbije u regionu i inostranstvu, kao i unapređenju njenog izvoznog potencijala. Socijalna preduzeća, male zadruge, preduzeća koja zapošljavaju marginalizovane i socijalno ugrožene grupe i pojedince, kao i porodice i pojedinci, su u periodu od 7. novembra do 26. decembra prijavili 230 ideja. Na osnovu njihove inovativnosti i održivosti samih projekata, odabrano je 9 najboljih kandidata kojima su dodeljena bespovratna sredstva u ukupnom iznosu od 56.000 evra. Ovaj projekat su podržale Agencija za strana ulaganja i promociju izvoza (SIEPA) i Turistička organizacija Srbije (TOS).

Stručna komisija je izabrala 7 kandidata sa najboljim idejama, tri iz kategorije preduzeća i četiri iz kategorije pojedinaca, dok su zaposleni UniCredit Banke, koji su takođe bili uključeni u proces glasanja, izabrali po jednog pobednika iz obe kategorije. Iz kategorije preduzeća nagrađeni su „Strawberry Energy“ za izradu Strawberry mini SOS uređaja, „Filmska Asocijacija Srbije“ za izradu baze filmskih lokacija u Srbiji, „Štap&kanap“ za proizvodnju džema od ljute paprike, kao i Udruženje „Stari zanati za novo doba“ za adaptaciju suvenirnice u Prijepolju. Kada su u pitanju pojedinci, bespovratna sredstva su pripala Milošu Ercegu za Kapris kozje sireve, Mirjani Luković za organsku proizvodnju malina, Nikoli Ninkovu za proizvodnju hladno ceđenog ulja od suncokreta i soje po ekološkim standardima, Slađani Pajović za osnivanje socijalnog preduzeća za proizvodnju, promociju i prodaju narodnih rukotvorina, kao i Slavici Vračarić za proizvodnju zdrave hrane, specifične za podneblje Kremne.Preduzeća su nagrađena u ukupnom iznosu od 34.000 evra, dok je pojedincima ukupno pripalo 22.000 evra.

Više o pobednicima konkursa, saznajte u nastavku.

Pobednici prvog izadanja.

Drugo izdanje projekta, koje je imalo za cilj da doprinese razvoju socijalnog poslovanja i postojećeg biznisa u Srbiji, sprovele su Fondacija Ana i Vlade Divac, UniCredit fondacija i UniCredit Banka, u saradnji sa  Smart Kolektivom i Turističkom organizacijom Srbije. Za bespovratna sredstva, koja bi obezbedila unapređenje poslovanja i realizaciju novih ideja, mogli su da se prijave socijalna preduzeća, preduzeća koja ostvaruju prihode proizvodnjom i prodajom robe i usluga i koja imaju socijalni cilj kao glavni razlog aktivnosti, preduzeća koja reinvestiraju deo profita radi dostizanja svog socijalnog cilja, male zadruge, udruženja gradana, društva sa ograničenom odgovornošću, zanatske radionice i drugi. Stručni žiri je izabrao ukupno 7 ideja za proizvode i usluge koje na najbolji način mogu da doprinesu poboljšanju imidža Srbije u regionu i inostranstvu, a kojima su dodeljena bespovratna sredstva u ukupnom iznosu od 45.000 evra.

Tokom druge faze konkursa, stučna komisija je odabrala 20 finalista koji su imali priliku da sarađuju sa ekspertima kako bi kreirali najbolje biznis planove i na taj način ostvarili mogućnost da dobiju bespovratna sredstva. Nakon izrade i ocene biznis planova, stručna komisija je na osnovu inovativnosti predloženih ideja i održivosti, izabrala 6 pobedničkih projekata sa najboljim idejama, dok je preko 200 zaposlenih naše banke izabralo sedmog pobednika, Udruženje Socijalne zadruge domaće radinosti „Bosiljak“, kojem su dodeljena sredstva za razvoj kulturno-umetničkog stvaralaštva, promovisanje ručnih radova koji imaju teritorijalno-etičke oblike i stvaranje brenda čačanskog kraja. „Daj-daj“ je dobilo sredstva za implementaciju novog biznis modela koji će omogućiti da se kreira socijalna kooperativa i tako dodatno zaposle najmanje tri žene iz socijalno ugroženih kategorija stanovništva. Ideja Udruženja „Optimist“ ima za cilj ekonomsko osnaživanje opštine Bosilegrad i juga Srbije kroz rast socijalnog preduzeća koje će se baviti proizvodnjom, preradom, otkupom i prodajom voća i proizvoda od voća, povrća i pečurki, dok je Udruženje za podršku osobama ometenim u razvoju „Naša kuća“ pokrenula Slatku liniju i na taj načinom unapredilo usluge Kuhinje na točkovima pokretanjem Slatke linije. SZR „Sofi“ su dodeljena sredstava za unapređenje i proširenje asortimana, proizvodnjom prirodnih krema, dok je Stolarska radnja „Šumarko“ iskoristila grant za nabavku mašine za obradu drveta, čime je povećala obim i efikasnost porizvodnje igračaka za decu, smanjila vreme i troškove izrade, a potom i cenu finalnog proizvoda. Na kraju Udruženje građana za borbu protiv trgovine ljudima i svih oblika nasilja nad ženama „Atina“ je dobilo sredstva za proširenje celokupnog asortimana proizvoda, unapređenje marketinške strategije, organizacije većeg broja prodajnih manifestacija, povećanje plaćene radne snage.

Pobednici drugog izdanja.

A kako su unapredili poslovanje ostali pobednici, pročitajte u nastavku:

Naši mali proizvođači osvajaju Evropu

Uspešna Ideja za bolje sutra: Sama oblikujem svoj život

Mobile Phones
M Banking
Obavite bankarske transakcije bilo kad i bilo gde, od kuće, na poslu, dok ste u šetnji po gradu ili na pauzi za ručak, u zemlji i inostranstvu. Sa elektronskim bankarstvom UniCredit Banke sve je mnogo lakše.
ili ili
Spinning wheel animation

Loading